‍ ✅فرهنگ موتورسواری: به گزارش معاونت فرهنگی واجتماعی شهرستان ثلاث باباجانی: 🟠فرمانده انتظامی شهرستان ثلاث باباجانی اظهار داشت: 🛑سهل انگاری و قانون گریزی موتور سواران این روزهاجولان موتورسیکلت ها از ساعات عصرگاهی تا پاسی از شب با صدای غرش اگزوز و بوق های ناهنجارخاطر شهروندان محترم راآزرده است و باتوجه به اینکه این افراد اکثراً

تاریخ انتشار : جمعه 12 آوریل 2024 - 15:36
کد خبر : 1093

‍ ✅فرهنگ موتورسواری:

به گزارش معاونت فرهنگی واجتماعی شهرستان ثلاث باباجانی:

🟠فرمانده انتظامی شهرستان ثلاث باباجانی اظهار داشت:

🛑سهل انگاری و قانون گریزی موتور سواران این روزهاجولان موتورسیکلت ها از ساعات عصرگاهی تا پاسی از شب با صدای غرش اگزوز و بوق های ناهنجارخاطر شهروندان محترم راآزرده است و باتوجه به اینکه این افراد اکثراً جوان و فاقد مدارک رانندگی وبیمه نامه معتبرمی باشند، به والدین آنها توصیه می شود که از رانندگی فرزندانشان به ویژه در طول شب ممانعت کنند.

🛑سرهنگ شهرام‌کسانی، فرمانده انتظامی شهرستان ثلاث باباجانی گفت: گاهی حرکات غیر منطقی، نمایشی و غیر عقلانی راکبین موتور سوار درسطح شهر تاثیر منفی در نظم و انضباط ترافیکی و اجتماعی و فرهنگ ترافیک دارد.

🛑او بیان کرد: یکی ازمشکلات شهرستان وضعیت انضباطی و فرهنگ موتور سواران است که بایستی با نهادینه کردن فرهنگ ترافیک و جلب مشارکت‌های مردمی زمینه ارتقاء فرهنگ موتور سواری بهبود پیدا کند.

🛑فرمانده انتظامی شهرستان تصریح کرد: برخی موتورسواران به ویژه جوانان بدون توجه به عواقب بی مبالاتی و بی احتیاطی‌های خود، با این وسیله نقلیه نه چندان مطمئن و ایمن، وگاها باتوجه به این که بدون بیمه ومزایده ای می باشند دست به حرکات نمایشی بسیار حادثه آفرین می‌زنند و با این کار جان خود و دیگران را با خطر مرگ، نقص عضو و آسیب و صدمه بدنی مواجه می‌سازند.

🛑سرهنگ کسانی بیان کرد: باید فرهنگ صحیح استفاده از موتورسیکلت در جامعه به ویژه بین جوانان نهادینه شود چراکه وجود فقر فرهنگی در کم توجهی موتورسیکلت سواران به قوانین و مقررات راهنمایی رانندگی و انجام حرکات حادثه آفرین می‌تواند سرمایه‌های زیادی را ازبین ببرد.

🛑همچنین درخصوص آمار و حوادث ناشی از بی احتیاطی موتور سواران از خانواده ها انتظار می‌رود در کنار هشدار‌ها و توصیه‌ها بر رفتار فرزندان خود نیز نظارت بیشتری بکنند و اجازه ندهند فرزندانشان با سوار شدن بر موتورسیکلت، جان خود و دیگران را به خطر بیندازند.

🛑او افزود: برخی راکبان و ترک نشینان موتورسیکلت‌ها، استفاده از کلاه ایمنی و خطرات ناشی از انجام حرکات نمایشی را جدی نمی‌گیرند در حالی که هنگام وقوع حوادث بیشترین آسیب را می‌بینند.

🛑رئیس پلیس شهرستان اظهارداشت:امیدواریم با ارتقاء انضباط و فرهنگ ترافیکی موتور سواران ایجاد مزاحمت برای شهروندان،حوادث و تلفات موتور سواران در شهرستان به صفر برسد.

🛑ودرآخرتوجه داشته باشیم هریک از ما چشم که بچرخانیم حداقل یک یا دو موتورسوار در کنار خود می بینیم. وظیفه مان است که دلسوزی به خرج دهیم و با توصیه نکات ایمنی بیم از دست دادن آنها را از بین ببریم. بشر فراموش کار است؛ حادثه خبر نمی کند و در این میان تمام ما وظیفه داریم هر روز برای بهبود فرهنگ ترافیکی و نجات جان همشهری ها حتی شده در حد یک توصیه ساده تلاش کنیم.

🛑فرمانده انتظامی شهرستان یادآور شد: برقراری نظم و امنیت اجتماعی مطلوب در سطح جامعه مستلزم هم افزایی و همکاری آحاد مردم است، و از این رو انتظار می‌رود شهروندان محترم ضمن رعایت هشدارهای پلیسی، در صورت برخورد با افراد متخلف و قانون شکن ومزاحمت موتورسوران درسطح شهر موضوع را در اسرع وقت به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =