از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نود و هشتمین جلسه شورای هنر امروز دوشنبه- نهم بهمن ماه- با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای این شورا برگزار شد. وی در این جلسه درباره دانشگاه هنرهای ایرانی اسلامی استاد محمود فرشچیان اظهارداشت: تصمیم بر این شد

تاریخ انتشار : دوشنبه 29 ژانویه 2024 - 16:05
کد خبر : 946

از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نود و هشتمین جلسه شورای هنر امروز دوشنبه- نهم بهمن ماه- با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای این شورا برگزار شد.

وی در این جلسه درباره دانشگاه هنرهای ایرانی اسلامی استاد محمود فرشچیان اظهارداشت: تصمیم بر این شد به جای نظام ترمی و نیم سالی موجود، دوره استاد- شاگردی شروع شود که این موضوع در دفترچه انتخاب رشته هم قرار گرفته است.

وی گفت: البته باید بررسی کنیم برآوردی از موفقیت یا عدم موفقیت این طرح وجود دارد یا خیر تا درباره تغییر در این شیوه بتوانیم بهترین تصمیم را بگیریم.

عضو شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی درباره وضعیت آموزش هنر در مدارس بیان کرد: در حوزه آموزش و پرورش نیازمند توجه جدی به مسئله مربوط به هنر هستیم؛ اواخر دوره وزارت آقای یوسف نوری در آموزش و پرورش نیز تفاهم‌نامه‌ای در همین راستا امضا شد.

وی افزود: هنر در وزارت آموزش و پرورش سه ساحت مهم دارد؛ آموزش رسمی از ابتدایی تا متوسطه و کانون‌های فرهنگی و تربیتی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که البته در کنار این سه بخش ظرفیت‌هایی همچون هنرستان هنرهای زیبا و … هم وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 10 =