دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه: به منظور پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی:

رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها و عوامل اجرایی ستادهای آنها تحت رصد قرار خواهد گرفت

ایسنا/ دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: به منظور پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی، رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها و عوامل اجرایی ستادهای آنها تحت رصد قرار خواهد گرفت.‌ وی با اشاره به فاصله حدود یک ماه باقیمانده تا برگزاری انتخابات، اظهار کرد: امسال اصلاحاتی در قانون انتخابات مجلس صورت گرفته که یکی از آنها شکل

تاریخ انتشار : دوشنبه 22 ژانویه 2024 - 2:08
کد خبر : 911

ایسنا/
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: به منظور پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی، رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها و عوامل اجرایی ستادهای آنها تحت رصد قرار خواهد گرفت.‌
وی با اشاره به فاصله حدود یک ماه باقیمانده تا برگزاری انتخابات، اظهار کرد: امسال اصلاحاتی در قانون انتخابات مجلس صورت گرفته که یکی از آنها شکل گیری ستادهای پیشگیری از جرایم انتخاباتی است.
وی با بیان اینکه دستگاه قضایی متولی اجرای این بخش از قانون انتخابات است، افزود: به این منظور ستادهای پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی در دادگستری استان و شهرستان ها شکل گرفته است.
وی متذکر شد: در این ستاد بر استفاده از ظرفیت بزرگان و متنفذین، اقدامات پیشگیرانه در خصوص خرید و فروش آرا، توجیه و ارشاد مسئولین در خودداری از طرفداری از جناح و یا کاندیدای خاص و انسجام و هماهنگی نهادهای مربوطه تأکید شده است.
دادستان کرمانشاه تصریح کرد: در ستادهای پیشگیری از جرائم انتخاباتی سه مرحله شامل پیشگیری از تخلفات پیش از انتخابات، تخلفات حین انتخابات و تخلفات پس از برگزاری انتخابات را مد نظر خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه عمده این جرایم مربوط به تبلیغات زودهنگام کاندیداها است، تاکید کرد: بخشی از این تبلیغات در فضای مجازی و مربوط به تخریب نامزدهای دیگر است که این امر می تواند فضایی را فراهم کند که یک رقابت سالم را زیر سوال ببرد، لذا با این موارد برخورد خواهد شد.
دادستان کرمانشاه با بیان اینکه طبق قانون جدید انتخابات در مورد هزینه تبلیغاتی کاندیداها باید شفافیت صورت گیرد، اظهار کرد: بر اساس قانون  هر کاندیدا موظف است شماره حساب بانکی خود را معرفی تا  مورد رصد  قرار گیرد. همچنین به موجب این قانون در ستادهای انتخاباتی کاندیداها اگر تخلفی صورت گیرد و شرایطی باشد که به نوعی به عنوان جرم محسوب شود، علاوه بر کسانی که مرتکب تخلف شده‌اند، نامزدها نیز دارای مسئولیت کیفری هستند.
وی در ادامه با تاکید براینکه علاوه بر دستگاه قضایی سایر دستگاه ها نیز وظیفه پیشگیری از وقوع جرم در انتخابات را دارند، گفت: انتظار می رود هر یک از بخش‌ها به وظایف قانونی خود در انتخابات عمل کنند تا شاهد کمترین تخلفات در پیش، حین و پس از برگزاری انتخابات باشیم.
کریمی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت انتخابات و مشارکت حداکثری مردم در آن اشاره کرد و افزود: یکی از افتخارات مهم جمهوری اسلامی، پایبندی به دموکراسی واقعی و راهبرد مردم سالاری دینی است، لذا اگر در دنیای امروز مراجعه به رای مردم و اصل دموکراسی بیشتر تشریفاتی و اغلب به پوششی برای دستیابی به قدرت و ثروت شباهت دارد، اما در نظام برخاسته از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران که مبتنی بر اصول و ارزشهای مکتبی و دینی است مراجعه به رای ملت، در محوری ترین موضوعات مرتبط با نظام و حاکمیت، یک آرمان و باوری عمیق و پشتوانه ای برای خدمت صادقانه فرزندان ملت تلقی می شود.
کریمی با بیان اینکه مشارکت در انتخابات زمینه افزایش وحدت، افزایش اعتماد مردم، بالا رفتن سلامت روانی جامعه و افزایش قدرت حل مشکلات کشور را فراهم می کند، اضافه کرد: پشتوانه مردمی حاصل از مشارکت و افزایش مشروعیت و مقبولیت نظام، توان رایزنی در عرصه سیاست خارجی در راستای تحقق منافع ملی کشور را به طور چشمگیری افزون تر می‌کند.
وی به برگزاری ۳۹ مورد انتخابات در کشور طی چهار دهه گذشته اشاره کرد و گفت: طی این مدت به طور میانگین هر ۱۳ تا ۱۴ ماه یک انتخابات در کشور برگزار شده که افتخاری بر تارک این نظام و اداره امور کشور با اتکاء با آراء عمومی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =