فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه امروز برقراری نظم و امنیت مهمترین مطالبه مردم است به نحوی که امنیت به خوبی احساس شود و به این سادگی‌ها نتوان آن را خدشه دار کرد، گفت: پلیس در استان به دنبال ارتقای امنیت محله‌محور با مشارکت فعال مردم است. به گزارش روز یکشنبه ایرنا به

تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 ژانویه 2024 - 9:44
کد خبر : 794

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه امروز برقراری نظم و امنیت مهمترین مطالبه مردم است به نحوی که امنیت به خوبی احساس شود و به این سادگی‌ها نتوان آن را خدشه دار کرد، گفت: پلیس در استان به دنبال ارتقای امنیت محله‌محور با مشارکت فعال مردم است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان در همایش امنیت محله محور با حضور مدیرکل، روسا و مسوولان آموزش و پرورش استان در تالار برق کرمانشاه، اظهار کرد: مدارس پایگاه های خوب و مطمئنی برای ارتقای امنیت محله محور در کرمانشاه محسوب می شوند و امید می رود از این پس با مشارکت گسترده مدیران و معلمان و دانش آموزان شاهد این اتفاق و افزایش احساس امنیت میان مردم باشیم.

وی با بیان اینکه مهمترین مطالبه مردم برقراری نظم و امنیت است ادامه داد: در راستای پاسخ به همین مطالبات مردم، طرح امنیت محله محور مدت هاست در کرمانشاه آغاز شده و تلاش می شود مشارکت اقشار مختلف مردم برای شرکت در این طرح که سود حاصل از آن به خود آن ها بازمی گردد جلب شود.

سردار حاجیان اضافه کرد: در این میان، مدارس پایگاه های بسیار خوب و مطمئنی برای ارتقای امنیت محله محور به شمار می روند و امید است با مشارکت گسترده تر مدیران، معلمان و دانش آموزان شاهد امنیتی پایدارتر و احساس آن میان مردم باشیم.

اقدامات فرهنگی بهترین راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه بهترین راه مقابله با آسیب های اجتماعی را اقدامات فرهنگی دانست و گفت: هم پلیس و هم آموزش و پرورش ۲ نهاد فرهنگی به شمار می روند که در کنار یکدیگر می توانند از بروز بسیاری آسیب ها جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه پلیس برای اجرای هرچه بهتر طرح امنیت محله محور به وجود فرهنگیان فرهیخته کرمانشاه و دانش آموزان نیاز دارد، گفت: با اجرای مطلوب این طرح شاهد افزایش فرهنگ قانون مداری، رعایت بیشتر حقوق شهروندی و در مقابل کاهش آمار مجرمان استان خواهیم بود.

جمع آوری سه هزار و ۷۰۰ معتاد متجاهر

سردار حاجیان با بیان اینکه پلیس ۲ رویکرد سلبی و ایجابی دارد، گفت: در حوزه سلبی طی ماه های اخیر اتفاقات خوبی رقم خورده و ماموران انتظامی با اقتدار خود توانسته اند جلوی رشد برخی آسیب ها از جمله سرقت و توزیع مواد مخدر را گرفته و بیش از سه هزار و ۷۰۰ معتاد متجاهر را نیز جمع آوری کنند.

وی افزود: در حوزه ایجابی هم پلیس به عنوان تکیه گاه مردم با همراهی آن ها و دیگر دستگاه ها به دنبال شناسایی کانون های جرم است و با اقدامات پیشگیرانه از وقوع آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 4 =